kwiaciarnia 4kwiaty.pl

KOSMICZNE URODZINY
czyli

I KONGRES MIĘDZYPLANETARNY

(Zabawa plenerowa. Urodziny powinny odbyć się na boisku, lub innym większym placu.)

czas trwania ok. 3 godziny

zabawa ufo

ZAPROSZENIA

Można skorzystać z zaproszenia : ZAPROSZENIE_kosmiczne.docx W miejsce twarzy kosmonauty należy wkleić twarz jubilata.

PRZEBIEG URODZIN

Materiały potrzebne do przygotownia imprezy bedą opisane przy kolejnych zadaniach. Na początek warto jednak mieć przygotowany drobny sprzęt sportowy: piłki, skakanki, hula-hop, badmington itp. aby przychodzące dzieci nie nudziły się zanim zbiorą się wszyscy goście.

Dzieci zapraszamy na przyjęcie w kosmicznych przebraniach, powinno się jednak mieć przygotowanych kilka strojów "awaryjnych" do wyboru gdyby któryś z gości nie przyszedł w przebraniu oraz farby, lub pisaki do malowania twarzy.

POCZĄTEK IMPREZY

Przygotowujemy "STANOWISKO DOWODZENIA", w którym gromadzimy wszystkie potrzebne w czasie imprezy rzeczy. Tu oczekujemy na przychodzących. Czekamy aż wszyscy goście przybędą, w międzyczasie już przybyli mogą wykonać kosmiczne makijaże i uzupełnić stroje.

POWITANIE

Potrzebne bedą: czerwony dywan jako "wybieg", (może być kawałek starego chodnika, karimata itp. - niekoniecznie czerwony); poduszki na których usiądą goście - rozkładamy je z pomocą dzieci po obu stronach "wybiegu".

Otwarcie Kongresu, prezentacja kosmicznych delegatów. Dzieci siadają na poduszkach, rozpoczyna prowadzący - rodzic (także w przebraniu) lub jubilat, stojąc na końcu "wybiegu" oficjalnie wita przybyłych gości opowiadając w kilku zdaniach o wadze Kongresu i integracji Kosmitów na Ziemi. Następnie, po kolei każdy z gości staje na dywanie i przedstawia się kosmicznym imieniem, opowiada z jakiej planety przybył, przedstawia ją w kilku słowach i mówi "dzień dobry" w swoim kosmicznym języku.

kosmiczne urodziny kosmiczne urodziny

ZABAWA 1 - MALOWANIE STATKÓW KOSMICZNYCH

Potrzebne będą: farby, pędzle, woda do farb w słoikach, kartki papieru (najlepiej wielkie - wtedy też wielkie pędzle), sznur do bielizny, klamerki do wieszania prania.

Zadaniem dzieci jest narysowanie swojego statku kosmicznego, którym przybyli na planetę Ziemia. Namalowane obrazy wieszamy na rozciągniętym w międzyczasie sznurze przypinając je klamerkami.

kosmiczne urodziny malowanie statków kosmicznych

POCZĘSTUNEK

Poczęstunek musi być równie kosmiczny jak cała impreza.

Przykładowe MENU:

1. Cukierki jak tabletki, np. "Lentilki", "M&M" lub podobne - posegregowane według kolorów i umieszczone w osobnych, plastikowych pojemnikach z napisami: szynka, chleb, kotlet, pomidor itp.
2. Batony zbożowe.
3. Mleko słodzone w tubkach (można kupic mleka o różnych smakach) po jednej tubce na dziecko. Tubki należy okleić napisami "Posiłek kosmonautów".

Tu przydadzą się markery aby każde z dzieci mogło podpisać swoją tubkę imieniem i podjadać posiłek kosmonauty w czasie dalszych zabaw.
kosmiczne urodziny

4. Rurki z kremem lub inne ciastka wyglądające dosyć kosmicznie.
5. Żelki i pianki o oryginalnych kształtach.
kosmiczne urodziny 6. Suchary.
7. Napoje w niedużych butelkach.

Napoje też należy podpisać markerem aby każde z dzieci mogło popijać z własnej butelki.

 

Całe jedzenie należy wcześniej popakować w odpowiednie pojemniki, które szybko można rozpakować i poustawiać na stole. Za stół, tzw. szwedzki bufet powinny nam posłużyć odwrócone do góry dnem kartony przykryte serwetą, potrzebne do ostatniej zabawy.

W czasie poczęstunku prowadzący opowiada dzieciom o dalszej części imprezy - ćwiczeniach sprawnościowych niezbędnych wszystkim kosmicznym pilotom. Zabawy te maja rozwijać cechy: DOBRĄ KONDYCJĘ FIZYCZNĄ, SPOSTRZEGAWCZOŚĆ, SIŁĘ, SPRYT I UMIEJĘTNOŚĆ WSPÓŁPRACY W ZESPOLE oraz SZYBKOŚĆ.

 

ZABAWA 2

poprawiająca KONDYCJĘ:
WYŚCIGI W TURBULENCJACH

potrzebne będą: 4 koła hula hop lub 4 szarfy, 2 piłki "hopki"

Przebieg zabawy:
dzielimy dzieci na dwie równe grupy. Jeżeli dzieci jest nieparzysta ilosć jedno wyznaczamy na "sędziego obserwatora" aby obserwował poprawność przebiegu zawodów. Dzieci pojedynczo w grupach startują z ułożonego koła hula-hop, wsiadają na piłki-hopki skacząc na nich, niczym w turbulencjach, do ułożonego w pewnej odległości drugiego koła. Przechodzą przez nie i z powrotem skaczą na piłkach. Gdy wskoczą w koło, z którego wystartowali, następna osoba z grupy może startować. Wygrywa ta drużyna, która szybciej pokona trasę.

ZABAWA 3

poprawiająca SZYBKOŚĆ I SPOSTRZEGAWCZOŚĆ:
POJEDYNEK NA KOSMICZNE PUZZLE

potrzebne będą: 2 duże kartki brystolu, 2 grube markery w jednakowym kolorze, 2 pary nożyczek, pudełko kartonowe

Dzielimy dzieci na dwie drużyny. Każda z drużyn dostaje kartkę brystolu, mazak i nożyczki. Zadanie polega na narysowaniu na całej kartce ufoludka. Następnie przecina sie brystol po przekątnych do uzyskania 8 kawałków. Pocięte rysunki wrzuca się do jednego pudełka i miesza. Pudełko ustawiamy na środku placu i każda drużyna musi odejść od kartonu o 20 kroków w przeciwnych kierunkach, jak w pojedynku. Na hasło START pierwsi zawodnicy biegną po kawałek puzzla, wracają szybko do swojej drużyny i układają na ziemi obrazek, gdy leży jedna część, następny zawodnik może biec po kolejną. Jeżeli zawodnik przyniesie puzzla z drużyny przeciwnej musi go odnieść i wziąć następny kawałek. Wygrywa pierwszy ułożony rysunek.

ZABAWA 4

poprawiająca SPRYT i WSPÓŁPRACĘ:
Drużyna w akcji.

potrzebne będą: długa lina

Podział na dwie drużyny. 2 osoby kręcą liną jak wielką skakanką. W kręcąca się linę wskakuje pierwsza osoba z zespołu, potem następna, następna - wygrywa ten zespół, z którego więcej osób wskoczy do skakanki i będzie razem skakać. Jeżeli uda się to jednakowej liczbie osób, to wygrywa ten zespół, który przeskoczy w komplecie linę więcej razy.

ZABAWA 5

poprawiająca SIŁĘ:
PRZECIĄGANIE LINY

potrzebne będą: lina z zawieszoną w połowie szmatką

Podział na dwie drużyny. Wyznaczamy na ziemi 3 punkty w odległości 1,5 metra pomiędzy każdym: strefa drużyny 1, środek, strefa drużyny 2. Układamy linę tak aby szmatka była na środku. Zadaniem każdej z drużyn jest przeciągnięcie liny tak, aby szmatka minęła znak ich strefy.

ZABAWA 6

poprawiająca SZYBKOŚĆ

potrzebne bedą: piłka

Zabawa wykonywana kolejno przez każdego uczestnika. Dzieci chórem odliczają: 5, 4, 3, 2, 1, 0, start. Na słowo start pierwsze dziecko wyrzuca wysoko w górę piłkę i biegnie przed siebie. Gdy piłka spadnie na ziemię wszyscy krzyczą "STOP", a dziecko musi się zatrzymać w miejscu. Wygrywa ten zawodnik, który najdalej dobiegnie zanim piłka spadnie na ziemię.

PRZERWA NA TORT i STO LAT

Tort w kształcie statku UFO. W sprzedaży można dostać zielony lukier, którym dekorujemy tort z przepisu "najprostszy tort na świecie". Do tortu efektownie będzie wyglądać fontanna zimny ogień. Talerzyki i łyżeczki jednorazowe.

kosmiczny tort urodzinowy tort na kosmiczne urodziny

ZABAWA 7

MECZ PIŁKI KSIĘŻYCOWEJ

potrzebne będą: wielka piłka - im większa tym lepsza, np. piłka plażowa

Tradycyjny "zbijak" tyle, że używamy wielkiej piłki.

kosmiczne urodziny

ZABAWA 8

BUDOWA STATKU KOSMICZNEGO i odlot nim gości kongresu do domu.

potrzebne będą: 2 wielkie pudełka kartony, 4 średnie kartony, kilka mniejszych kartonów, arkusz brystolu zwinięty w stożek, tyle rolek szarej taśmy do pakowania kartonów ile jest dzieci minus jedna ponieważ jedno dziecko, najstarsze zostaje "nożyczkowym" i jego zadaniem jest przecinanie taśmy na zawołanie któregokolwiek z zawodników; kolorowe markery

Zadaniem dzieci jest zbudowanie rakiety kosmicznej, na podstawie dwóch wielkich kartonów sklejonych taśmami, do których dokleja się kartony średnie, potem mniejsze, a na czubku stożek z brystolu jako czub rakiety. Pojazd kosmiczny budujemy na leżąco, a gdy jest gotowy podnosimy go czubem do góry. Przed podniesieniem należy markerami ozdobić go rysując okienka, flagę itp. Największe kartony należy skleić tak, aby po postawieniu rakiety kilkoro dzieci mogło wejść do środka. Gdy rakieta już stoi gotowa, pierwszych kilku delegatów - ochotników wsiada do środka, a reszta dzieci otacza pojazd dookoła i odliczają chórem: 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, 0, start . Po słowie START dzieci stojące na zewnątrz zaczynają trząść rakietą i ryczeć jak startujące silniki. Dzieci siedzące w środku mają wrażenie startu (testowane na dzieciach 8-letnich - świetnie sie bawiły) u młodszych start można przeprowadzić delikatniej ;) Następnie dzieci wymieniają się i startuje kolejna załoga, a te co startowały poprzednio teraz trzęsą rakietą.

kosmiczne urodziny

ZAKOŃCZENIE ZABAWY

Dziękujemy wszystkim uczestnikom Kongresu za przybycie, na odchodne każdy dostaje pamiątkowy medal uczestnictwa w Kongresie Międzyplanetarnym. (Medale przygotowujemy wraz z jubilatem wcześniej, najlepiej razem z zaproszeniami.)

Jeżeli nie wszyscy rodzice zdążyli po dzieci, goście mogą do ich przybycia bawić sie zgromadzonym sprzętem sportowym.

kosmiczne urodziny medal pamiątkowy
Medal można pobrać klikając na niego prawym klawiszem myszy, wybierając opcję pokaż obrazek, a następnie zapisz obrazek jako. Dwa takie medale należy skleić ze sobą, a w środku umieścić tasiemkę aby można było medal zawiesić na szyi.
zabawa ufo

Powrót do listy scenariuszy

 

Wszelkie prawa zastrzeżone ©Urodziny.waw.pl Autor strony:4kwiaty.pl
XML SitMap